Anexa 1
Dezvoltarea competențelor de limbă străină și ICT prin intermediul computerului
Acest proiect de dezvoltare școlară are rolul de a examina dezvoltarea competențelor ICT și de limbă străină.
Î ntrebarea care se pune este: care din competențele obținute în cadrul ICT măresc șansele de angajare a elevilor și cum pot fi ajutați elevii ( limbi străine, activități extracurriculare) să își pună în valoare întregul potențial.
Proiectul este prin definiție:
transferabil - explorând ICT și învățarea limbilor străine în cadrul mai multor discipline, în diferite faze de educație și în mai multe țări.
strâns legat de comunitatea de afaceri din zona în care acționează școala.
Parteneri:
Fyrisskolan/ Uppsala/ Suedia- coordonator
LYCEE MONTEIL/ Rodez/ Franta
The Holgate School / Hucknall/ UK
Liceo Frances Molière/ Madrid / Spania
Colegiul Economic/ Buzau/ Romania
Obiective:
Pentru profesori:
încurajarea profesorilor pentru a folosi noi metode de predare și învățare
realizarea de comparații între diverse sisteme educaționale
reflecții cu privire la statutul de educator
îmbunătățirea cunoștințelor de limbi străine și cultură într-un mediu autentic.
Pentru elevi :
îmbunătățirea capacității de învățare( cercetare, comunicare, prezentare, analiză)
dezvoltarea atitudinilor creative și de rezolvare de probleme
îmbunătățirea încrederii în sine, a responsabilității, a motivației învățării
abilități de utilizare a noilor tehnologii și de învățare la distanță
încurajarea elevilor în a evalua propriul proces de învățare
îmbunătățirea capacităților de lucru în echipă
îmbunătățirea capacității de a acționa în medii cros culturale
îmbunătățirea șanselor de angajare
Pentru școală
Dimensiunea Europeană a educației în școală
dezvoltarea relațiilor cu parteneri din alte țări
creșterea calității actului învățării
Impact așteptat:
Pentru profesori:
îmbogățirea metodelor de lucru,
o mai bună înțelegere a procesului pedagogic,
o mai bună cunoaștere a diferitelor sisteme educaționale.
Pentru elevi:
îmbunătățirea abilităților de învățare,
capacitatea de a învăța/ gândi independent,
încredere în sine, responsabilitate, motivație,
dezvoltarea de abilități cerute pe piața muncii
Pentru școală:
îmbogățirea procesului educațional
îmbunătățirea sistemului educațional prin realizarea de materiale de învățare
consolidarea dimensiunii europene în educație prin cooperare între școli din diverse țări,
ajustarea programelor de studio la cerințele pieței și a angajatorilor.
Comunitatea locală:
oportunitatea de a dezvolta legături și de a interacționa cu alte școli sau colegii
creșterea încrederii în rezultatele educației, în școală și dezvoltarea de comun accord a calificărilor.
Comunitatea educațională:
Prezentarea proiectului altor școli din regiune și din alte țări
Dezvoltarea legăturilor între diverse niveluri de educație și învățarea dea lungul întregii vieți.
|
Obiective |
Mijloace |
Produse |
anul I |
Explorarea sistemelor europene educaționale |
-schimb de exerciții/scheme de lucru - vizite - prezentarea fiecărui partener-factori de influență - chestionar destinat elevilor cu privire la percepția lor asupra învățării |
- sumarul modelelor de învățare a fiecărui partener sub formă de Power Point - traducerea exercițiilor și a schemelor - rapoartele vizitelor - rezultatele chestionarelor - scrierea și publicarea unui raport în formă de web site și de portofoliu |
Produse ce vor fi realizate de parteneri
Baze de date conținând informații cu privire la experiența educațională în Europa
Un website conținând rezultatele proiectului și materialele colectate
postere
CDuri
videocasete cu situații din clasă
carte/ raport cu fotografii și descrieri
diagrame
prezentări Power Point
Evaluare
discuții în timpul vizitelor profesorilor
chestionare completate de elevi și profesori
monitorizarea răspunsurilor elevilor în clasă
Evaluare externă :
în fiecare școală va exista un grup de evaluatori externi
Programul activităților
Data |
Activitatea |
Locul |
August |
Contactarea IRIT Research Institute in Computer and Technologie și IUFM Teacher training institute |
Rodez, France |
August |
Contactarea British Computer Society (BCS), Trent University and Nottingham University |
Hucknall, England |
August - Octombrie |
Colectarea informațiilor despre propriul system educațional |
Toți partenerii |
Septembrie |
Căutarea de parteneri |
Toți partenerii |
September |
Identificarea disciplinelor unde ICT este folosit în procesul educațional în fiecare instituție |
Toți partenerii |
Noiembrie |
Prima întâlnire de proiect |
Toți partenerii Rodez, France |
Noiembrie |
Traducerea de exerciții/ scheme de lucru și schimbul între parteneri |
Toți partenerii |
Decembrie |
Crearea unui web site |
Anglia și Suedia |
Decembrie |
Colectarea exercițiilor existente pe un CD |
Anglia |
Ianuarie |
Punerea exercițiilor pe web |
Suedia |
ianuarie |
Schimb de informații cu privire la sistemul educațional |
Toți partenerii |
Februarie |
Realizarea unui chestionar pentru elevi/ profesori/ agenți economici |
Romania |
|
|
Rodez (France) à Uppsala (Sweden) Uppsala (Sweden) à Madrid (Spain) Hucknall (England) à Madrid (Spain) Madrid (Spain) à Buzau (Romania) |
|
|
Rodez (France) à Buzau (Romania) Buzau (Romania) à Madrid, (Spain) Uppsala (Sweden) à Rodez (France) Hucknall (England) à Rodez (France) |
Mai |
Rapoartele vizitelor pe web |
Toți partenerii (Anglia, Suedia) |
Mai- iunie |
Colectarea și analiza rezultatelor chestionarelor |
Toți partenerii ( Romania) |
Iunie |
A doua întâlnire de proiect pentru sinteză- rapoarte- web site |
Toți partenerii la Buzau (Romania) |
Iunie- iulie |
Evaluarea primului an/ raport final pe web/CD |
Toți partenerii (Anglia , Suedia) |