Skip to main content

 

Unităţile de competenţă

Titlul unităţii: 3. Comunicare profesională

Nivel: 3+

Valoare credit: 1.0

Competenţe:

  1. Elaborează strategii individuale pentru o comunicare eficientă
  1. Aplică tehnici de comunicare orală
  1. Realizează un raport formal

 

 

Competenţa 1:                   Elaborează strategii  individuale pentru o comunicare eficientă

 

 

Criterii de performanţă:

 

(a) Stabilirea scopului comunicării

 

(b) Identificarea surselor de informaţii

 

(c) Selectarea metodelor de comunicare adecvate

 

(d)                            Identificarea metodelor de verificare a eficienţei comunicării

 

 

Condiţii de aplicabilitate:

 

Scopul comunicării: primirea şi transmiterea informaţiilor, întreţinerea unor discuţii, prezentarea unor informaţii

Surse de informaţii: informaţii interne şi externe, buletine informative, manuale, seminare, rapoarte, procese verbale, publicaţii  de specialitate, internet, discuţii, statistici, documentaţie, mass media;

Metode de comunicare: scrise, verbale, audio, informatizate

 Metode de verificare a eficienţei: obţinerea feedback-ului, documentaţie întocmită corect

 

 

Probe de evaluare:

Probe orale/scrise/practice prin care elevul demonstrează că este capabil să elaboreze cel puţin o strategie diferită de comunicare în 2 contexte cu grade de complexitate diferite, conform criteriilor de performanţă şi condiţiilor de aplicabilitate date.

 Sus

 


 

 Competenţa 2                     Aplică tehnici de comunicare orală

 

 

Criterii de performanţă:

 

(a)  Identificarea strategiilor de ascultare necesare obţinerii informaţiilor

 

(b)  Susţinerea orală a ideilor şi a informaţiilor în faţa unui auditoriu

 

(c)  Argumentarea unui punct de vedere

 

(d)  Facilitarea unei comunicări eficiente

 

 

Condiţii de aplicabilitate:

 

Strategii de ascultare: în funcţie de: situaţie, ocazie, subiectul în cauză, vorbitori, metode de ascultare (activă sau pasivă),

Susţinere: în  situaţii formale sau informale, în funcţie de numărul de vorbitori (mare, mic, 2 persoane), prin modulaţia vocii, prin alegerea tonului şi a vocabularului, prin structură, prin comunicare non verbală (gesturi, limbajul trupului, contactul vizual), prin articulare

Argumentare: idei clare, relevante, concise, persuasive, adaptate contextului si interlocutorului

Facilitarea comunicării eficiente:  acceptă opinii diferite, încurajează discuţia, asigură posibilitatea de exprimare, oferă feed-back, stimulează creativitatea, încadrarea în timp, viteza vorbirii, adaptarea comunicării la nivelul de înţelegere al auditoriului, folosirea unui suport specific

 

 

Probe de evaluare:

 

Probe orale/practice prin care elevul demonstrează că este capabil să aplice tehnici de comunicare orală unui auditoriu de dimensiuni medii folosind PowerPoint, să realizeze o discuţie într-un grup mic (de exemplu sa explice sarcini de lucru) şi o discuţie cu o altă persoană (de exemplu să ofere feed-back unei persoane pentru munca realizată), conform criteriilor de performanţă şi condiţiilor de aplicabilitate date.

 

Sus

 

 

 Competenţa 3:              Realizează un raport formal

 

 

Criterii de performanţă:

 

(a)   Selectarea informaţiilor necesare temei propuse

 

(b)   Organizarea conţinutului şi structurii raportului

 

(c)   Elaborarea unui raport formal

 

 

Condiţii de aplicabilitate:

 

Selectare: în funcţie de complexitatea temei, publicul ţintă, relevanţă,

Organizare: tipul informaţiei, succesiune logică, suportul (grafică, standardul de prezentare, formatul)

Raport formal: document coerent, bine structurat,  adecvat scopului propus

 

 

Probe de evaluare:

 

Probe scrise/practice prin care elevul demonstrează că este capabil să realizeze un raport formal (de exemplu să întocmească un raport la sfârşitul realizării unei  activităţii), conform criteriilor de performanţă şi condiţiilor de aplicabilitate date.

 Sus